OLIMPÍADA NACIONAL DE QUÍMICA 2018

La Universitat de Salamanca, que enguany celebra 800 anys d’història, ha estat la seu de la XXXI Olimpíada Nacional de Química. Les proves van tenir lloc entre els dies 4 i 6 de maig de 2018 a la Facultat de Ciències Químiques de Salamanca i hi van participar uns 130 alumnes de tot el territori espanyol, entre ells, els tres millors classificats de la fase local de les Illes Balears: Bernat Pol Blesa de l’IES Joan Alcover de Palma, Silvia Pérez Petrus de l’IES Joan Ramis i Ramis de Maó i Víctor Pérez Torrado de l’IESMarratxí. El guanyador absolut d’aquesta edició va ser Jorge Martín Álvarez, alumne de l’IES Marqués de Manzanedo de Argoños (Cantàbria). Tres alumnes més l’acompanyaran a la cinquantena Fase Internacional de Química que es celebrarà a la República Txeca i Eslovàquia del 19 al 29 de juliol així com a la XXIII Olimpíada Iberoamericana de Química, que es farà a El Salvador el mes d’octubre de 2018. Els nostres alumnes no van poder aconseguir cap medalla però estan molt satisfets amb l’experiència viscuda, enriquidora en l’àmbit personal i estimulant a nivell acadèmic.